Zoeken
Vind je installateurZoeken
Plan een interventie Registreer je product
Vind je installateur

Dienst na verkoop

Wens je een herstelling of een onderhoud van je Vaillant toestel te laten uitvoeren ? Onze dienst na verkoop biedt tal van diensten aan.

Contactgegevens

Onze diensten

Onderhoud

Wil je jarenlang zorgeloos genieten van je verwarmingstoestel en het maximumrendement halen uit je investering? Dan is het belangrijk om regelmatig een onderhoud te voorzien.

Onderhoudscontract

Als je kiest voor een Vaillant onderhoudscontract, nemen wij alle zorgen uit je handen. Op die manier geniet je jarenlang van een veilig en goedwerkend verwarmingstoestel.

Herstelling

Moet je Vaillant toestel hersteld worden? Dat kan zowel via een zelfstandig installateur als door een technieker van Vaillant.

Verwarmingsaudit

Een verwarmingsaudit is een volledige keuring van je verwarmingsinstallatie die de energieprestaties en verlieslatende punten aangeeft. Een audit wordt best uitgevoerd tijdens het onderhoud.

Omschakeling van arm naar rijk gas

Vanaf 2024 vallen de Belgische gasgebruikers volledig terug op rijk gas met een hogere energiewaarde. De helft van de gasverbruikers in ons land moet dus overschakelen naar een ander type gas. Bent u er één van? Lees hier alles wat u moet weten over de gasomschakeling, zodat u goed voorbereid bent.

Omschakeling naar propaangas

Heb je geen aardgasaansluiting maar wil je toch genieten van het hoog rendement en de lage CO₂-uitstoot van een condensatieketel? Ontdek hier alles over het ombouwen van een condensatieketel naar propaan.

MyVaillant

Plan zelf je onderhoud of herstelling in

Via het MyVaillant platform kan je eenvoudig zelf een onderhoud of herstelling inplannen bij Vaillant. Je kan er ook een overzicht raadplegen van al je gegevens.

Ben je al klant bij Vaillant? Dan kan je heel eenvoudig zelf je onderhoud of herstelling inplannen. Je kan een account aanmaken met je klantnummer (dat vermeld staat op elke factuur bij "gefactureerd aan").

Lees meer over MyVaillant

Of download hier de handleiding van MyVaillant. (1488 kB)

Connecteer je verwarmingsketel voor nog meer comfort

Monitoring op afstand

Door de online verbinding van je installatie, volgen wij de goede werking van je verwarming op.

Wij contacteren je pro-actief bij een probleem

Soms is een probleem aan je verwarmingsinstallatie niet meteen zichtbaar. Bij een geconnecteerd toestel merken we een storing onmiddelijk en brengen we je meteen op de hoogte als er ingegrepen moet worden.

Bespaar tijd én geld

Met een geconnecteerd toestel spelen we kort op de bal. Als er een herstelling nodig is kunnen we meteen de juiste onderdelen meenemen. In bepaalde gevallen is het voldoende om het probleem te verhelpen door onze eenvoudige instructies te volgen of kan het probleem door ons op afstand opgelost worden zonder dat jij iets hoeft te doen.

Voorkom erger

Dankzij de online connectie met je toestel kan je installateur mogelijke problemen ontdekken voor ze opduiken. Zo kunnen we een ernstige panne voorkomen en val je niet zonder verwarming.

Garantie

Hoe lang heb ik garantie?

Garantie op het toestel geldt enkel als de oorzaak van de panne bij het toestel zelf ligt. Als de oorzaak van de panne buiten het toestel ligt: bijvoorbeeld slechte schoorsteen (te weinig trek), te lage waterdruk, achterstallig of niet goed uitgevoerd onderhoud, verkeerd gebruik van het toestel of algemene installatiefouten, is de garantie niet van toepassing.

Overzicht van garantieperiodes

 

Op bepaalde toestellen en onder bepaalde voorwaarden bieden we een verlengde garantie aan.

Lees meer over de actie 5 jaar garantie

 

Contactgegevens

Heb je nog vragen? Aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen!