Zoeken
Plan een interventie Registreer je product
Vind je installateur

Officiële dienst na verkoop van Vaillant

Wens je een herstelling of een onderhoud van je Vaillant toestel te laten uitvoeren ? Onze dienst na verkoop biedt tal van diensten aan.

Mail naar service@vaillant.beBel naar 02/334 93 52

Waarvoor kan je bij ons terecht?

Wil je jarenlang zorgeloos genieten van je verwarmingstoestel en het maximumrendement halen uit je investering? Dan is het belangrijk om regelmatig een onderhoud te voorzien.

Als je kiest voor een Vaillant onderhoudscontract, nemen wij alle zorgen uit je handen. Op die manier geniet je jarenlang van een veilig en goedwerkend verwarmingstoestel.

Moet je Vaillant toestel hersteld worden? Dat kan zowel via een zelfstandig installateur als door een technieker van Vaillant zelf.

Een verwarmingsaudit is een volledige keuring van je verwarmingsinstallatie die de energieprestaties en verlieslatende punten aangeeft. Een audit wordt best uitgevoerd tijdens het onderhoud.

Vanaf 2024 vallen de Belgische gasgebruikers volledig terug op rijk gas met een hogere energiewaarde. De helft van de gasverbruikers in ons land moet dus overschakelen naar een ander type gas.

Heb je geen aardgasaansluiting maar wil je toch genieten van het hoog rendement en de lage CO₂-uitstoot van een condensatieketel? Ontdek hier alles over het ombouwen van een condensatieketel naar propaan.

Connecteer je verwarmingsketel voor nog meer comfort

Monitoring op afstand

Door de online verbinding van je installatie, volgen wij de goede werking van je verwarming op.

Wij contacteren je pro-actief bij een probleem

Soms is een probleem aan je verwarmingsinstallatie niet meteen zichtbaar. Bij een geconnecteerd toestel merken we een storing onmiddelijk en brengen we je meteen op de hoogte als er ingegrepen moet worden.

Bespaar tijd én geld

Met een geconnecteerd toestel spelen we kort op de bal. Als er een herstelling nodig is kunnen we meteen de juiste onderdelen meenemen. In bepaalde gevallen is het voldoende om het probleem te verhelpen door onze eenvoudige instructies te volgen of kan het probleem door ons op afstand opgelost worden zonder dat jij iets hoeft te doen.

Voorkom erger

Dankzij de online connectie met je toestel kan je installateur mogelijke problemen ontdekken voor ze opduiken. Zo kunnen we een ernstige panne voorkomen en val je niet zonder verwarming.

Garantie

Hoe lang heb ik garantie?

 

Garantie op het toestel geldt enkel als de oorzaak van de panne bij het toestel zelf ligt. Als de oorzaak van de panne buiten het toestel ligt: bijvoorbeeld slechte schoorsteen (te weinig trek), te lage waterdruk, achterstallig of niet goed uitgevoerd onderhoud, verkeerd gebruik van het toestel of algemene installatiefouten, is de garantie niet van toepassing.

 

Overzicht van garantieperiodes

Verlengde garantie

Op onze ecoTEC plus, ecoTEC exclusive, flexoTHERM exclusive, flexoCOMPACT exclusive en climaVAIR premium bieden we een verlengde garantie aan.

Wil je een interventie laten uitvoeren?

Contacteer een zelfstandig installateur

Wil je je verwarming laten onderhouden of herstellen door een zelfstandig installateur? Gebruik onze zoekfunctie om een installateur uit je buurt te vinden.

Je interventie door Vaillant

Wil je je interventie laten uitvoeren door de officiële dienst na verkoop van Vaillant? Vul dan dit formulier in.

Hulp nodig?

Met de officiële dienst-na-verkoop van Vaillant kan je rekenen op techniekers over heel België, die elke dag klaar staan om je te helpen.

Contacteer ons tijdens de openingsuren via:

02/334.93.52

service@vaillant.be